Chcesz wysłać paczkę ale nie wiesz, którą firmę kurierską wybrać? Wahasz się pomiędzy kurierem DPD czy DHL? Dobrze trafiłeś bo przygotowaliśmy krótkie zestawienie, które pomoże Ci dokonać wyboru. Poniżej możesz porównać główne cechy obu przewoźników. Cena, opcje dodatkowe czy opinie o danej firmie w internecie mogą pomóc dokonać właściwego wyboru. Do Ciebie zależy co jest wada a co zaleta. Zwróć uwagę na rzeczy, które są dla Ciebie najważniejsze i zamów kuriera DPD lub zamów kuriera DHL.

DPD kontra DHL

Cecha DPD DHL
Cena od 18,75 PLN do 24,30 PLN
Darmowe ubezpieczenie od 1000 PLN do 50000 PLN
Szacowane doręczenie 1 dzień roboczy 1 dzień roboczy
Pobranie Gotówki 6,15 PLN 8 PLN
Standardowy czas zwrotu pobrania do 10 dni roboczych do 6 dni roboczych
Element niestandardowy 12,30 PLN 27,06 PLN
Doręczenie w sobotę 12,30 PLN 18,45 PLN

Opinie klientów* DPD vs. DHL

Cecha DPD DHL
Opinia klientów 4,6/5 4,6/5
Możliwość śledzenia przesyłki 4,7/5 4,6/5
Łatwość kontaktu z kurierem
4,6/5 4,5/5
Elastyczność godzin odbioru
4,5/5 4,4/5
Dbałość o przesyłki
4,7/5 4,7/5
Liczba pozytywnych opinii > 161000 > 109000
Polecający klienci 91% 90%

*na podstawie opineo.pl

Który kurier lepszy DPD czy DHL?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, który kurier jest lepszy DPD czy DHL. Dla każdego klienta liczą się różne aspekty. Podsumowując powyższe zestawienie można stwierdzić, że cenowo nieznacznie na plus wychodzi kurier DPD. Podstawowa cena przesyłki ma niższą wartość, podobnie jak usługi dodatkowe. Jednak w przypadku wysyłania wartościowych przedmiotów warto zwrócić uwagę na darmowe ubezpieczenie aż do 50000 zł u kuriera DHL.

 

 

Natomiast porównując oceny klientów należy zauważyć, że są one na bardzo podobnym poziomie. Zarówno DHL czy DPD to potentaci krajowego i międzynarodowego transportu kurierskiego. Posiadają ogromne zaplecze i bazę logistyczna, która pozwala na płynną obsługę przesyłek kurierskich. Przed podjęciem decyzji, którego kuriera wybrać do obsługi własnej przesyłki kurierskiej warto również mieć na uwadze, że poziom obsługi może również zależeć od konkretnego rejonu. W jednym miejscu niedobór pracowników i kurierów może wpływać na gorszy współczynnik dostarczalności przesyłek, podczas gdy w tej samej firmie kurierskiej ale w innym rejonie przesyłki mogą dochodzić nawet w 24 godziny i to z zachowaniem wysokiej jakości obsługi.